Nawet jeśli sprzedajesz wyjątkowe produkty lub świadczysz innowacyjne usługi na bardzo dobrym poziomie, nie osiągniesz sukcesu bez odpowiedniej reklamy. Dziś podstawą są działania w internecie, ale skuteczność działań promocyjnych zależy od działań wielokanałowych. Dlatego takie tradycyjne sposoby reklamy jak ulotki i katalogi wciąż są popularnym sposobem budowania świadomości marki. Jak zaprojektować tego rodzaju druki reklamowe, by zainteresowały potencjalnych klientów?

Wizytówki

Dobrze zaprojektowana wizytówka powinna być przede wszystkim czytelna. Oczywiście powinna być zaopatrzona w podstawowe informacje o firmie, tj. nazwa i dane kontaktowe. Bardzo dobrym pomysłem jest także zamieszczenie loga, które będzie przyciągać wzrok. Do wyboru mamy wizytówki jedno lub dwustronne, w różnych rozmiarach oraz kolorowe lub czarno białe. Wszystko zależy od stworzonego przez nas projektu. Jeśli chcemy, by wizytówka świadczyła o naszym profesjonalizmie, warto zdecydować się na nowoczesny design oraz odpowiednio dobrane metody uszlachetniania, tj. złocenie druku lub embossing.

Ulotki i katalogi

Bardzo często spotkać możemy osoby, które roznoszą ulotki z reklamą restauracji lub sklepu mieszczącego się z dala od głównych szlaków handlowych. Pozwala to przekazać informację potencjalnym klientom o miejscu naszej działalności. Dobrze zaprojektowane ulotki posiadają logo oraz nazwę firmy, podstawowe informacje o asortymencie lub usługach, a przede wszystkim jakiś element, która zapadnie w pamięć potencjalnego klienta. Może być to informacja o promocji, konkretnej ofercie przeznaczonej dla nowych klientów lub jakaś forma grafiki, która zachęci do zapoznania się z całą ofertą. Ciekawym pomysłem może być również zamieszczenie mapki dojazdowej na odwrocie ulotki, by ułatwić zlokalizowanie obiektu.

Ulotka powinna być czytelna i na tyle ciekawa, by osoba, która ją otrzyma, nie wyrzuciła jej do najbliższego śmietnika. Stracimy wtedy jedynie czas poświęcony na stworzenie projektu, a także cenne pieniądze. Jeśli chcemy jednak przekazać klientom więcej informacji o posiadanych przez nas towarach i świadczonych usługach, powinniśmy zainteresować się stworzeniem firmowego katalogu. Możemy w nim całościowo przedstawić nasz asortyment lub dokładnie opisać usługi. Jest to świetny rodzaj reklamy oraz informatora, który może być dostarczany na przykład do skrzynek pocztowych klientów.

Podstawowe zasady współpracy z drukarnią

Projektując czy to wizytówki czy ulotki oraz katalogi należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach współpracy z drukarnią, w której zamierzamy zrealizować nasze druki reklamowe. Warto dowiedzieć się, jaki format pliku preferują konkretne drukarnie i zapytać o możliwość ewentualnego dostosowania plików do wymagań drukarni.

W przypadku katalogów,  bardzo ważna jest liczba stron. Ta powinna być wielokrotnością liczby 4, jeśli decydujemy się na druk offsetowy. Okładka powinna być dostarczana w osobnym pliku. Zwykle drukowana jest na innym papierze, często poddawana dodatkowym zabiegom, tj. laminowanie lub lakierowanie.

W trakcie projektowania jakiegokolwiek pliku do wydruku należy ustawić obszar roboczy na minimum 3 mm od krawędzi strony. Jest to tak zwany obszar spadu, który zostanie obcięty w trakcie produkcji. Przed wysłaniem plików do drukarni warto zapytać o to, jaki spad jest dla niej optymalny.

Pamiętaj, że kolory mogą różnić się w projekcie oraz w końcowym wydruku. W tej kwestii również warto skontaktować się z drukarnią, by mieć pewność co do zamierzonego efektu. Zamieszczane w katalogach zdjęcia powinny mieć rozdzielczość minimum 300 DPI.

Podsumowanie

Dobrze zaprojektowane materiały reklamowe, takie jak ulotki, katalogi czy wizytówki mogą pomóc nam w dotarciu do potencjalnego klienta. Każdy przy odrobinie inwencji może zaprojektować je samodzielnie. Trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach współpracy z konkretną drukarnią, która zrealizuje nasz projekt.

źródło: fourcolors.com.pl – producent opakowań Warszawa

Reklama

Reklama

Polecamy