Targowiska, zarówno te, które mają swoje stałe miejsce, jak i powstałe na potrzeby festiwali czy koncertów, przyciągają do siebie mnóstwo osób. Jednak duży zysk w jednej chwili może zamienić się w ogromną stratę finansową. Czym to jest spowodowane? Nieprzewidywalnymi warunkami atmosferycznymi. Dlaczego oraz jak warto się przed nimi chronić?

Czasem wystarczy silny podmuch wiatru, aby kilka czy kilkanaście przedmiotów wystawionych na sprzedaż odleciało, bądź spadło na ziemię i zniszczyło się. Wiatr jest jednym z najmniej przewidywalnych żywiołów. Może zerwać się w każdej chwili, o każdej porze roku. Powoduje ogromne zniszczenia, potrafi porwać i pozbawić wartości bardzo cenne przedmioty. Wielu sprzedawców ryzykuje brakiem odpowiedniej ochrony, a później musi brykać się z konsekwencjami zniszczeń.

Kolejnym ważnym czynnikiem pogodowym jest deszcz, który również pojawia się o każdej porze roku, choć zimą bywa bardziej niebezpieczny (połączony z gradem lub też śniegiem). Jego działanie działa źle na większość wyrobów – zarówno spożywczych, jak i odzieżowych, ozdobnych czy kolekcjonerskich. Wielu właścicieli stoisk chroni sprzedawane przedmioty poprzez daszek zamontowany nad stoiskiem. Jest to jednak rozwiązanie nieskuteczne. Deszcz bardzo często pada pod kątem, nierzadko towarzyszy mu wiatr. Ryzyko zmoknięcia i zniszczenia się sprzedawanych artykułów jest więc bardzo wysokie pomimo daszka mającego chronić przed deszczem.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż słońce także wpływa w istotny sposób na sprzedawane przedmioty. Jego działanie jest długotrwałe, nie nagłe. Dlatego też tak często bywa lekceważone. Promienie słoneczne zmieniają kolor i właściwości przedmiotów wystawianych na ekspozycje, co znacznie obniża ich wartość. Daszki, parasolki czy inne tymczasowe i tanie rozwiązania nie sprawdzają się, mogą jedynie lekko minimalizować szkody. Jak najlepiej chronić się przed zniszczeniem stoisk?

Jak zabezpieczenie stoisk wpływa na sprzedaż?

Najlepszym rozwiązaniem są namioty wystawowe. Są stworzone w taki sposób, aby chronić stoiska przed wieloma rodzajami zagrożeń. Posiadając taki namiot, nie trzeba martwić się o to, że sprzedawane przedmioty ulegną zniszczeniu. Warto zwrócić uwagę na to, iż kupujący chętniej odwiedzają stoiska dokładnie zabezpieczone. Przede wszystkim mają świadomość, iż taki sprzedawca dba o swój towar.

Klienci o wiele bardziej ufają właścicielom stoisk odpowiednio chronionych, ponadto chętniej dokonują u nich zakupów. Wiedzą, iż to właśnie o cenne i dobrze wykonane przedmioty dba się bardziej, dlatego też stoiska chronione namiotami wystawowymi cieszą się o wiele większą popularnością.

Czy warto oszczędzać na ochronie sprzedawanych przedmiotów?

Sprzedawcy często korzystają z innych zabezpieczeń, aby zaoszczędzić, w efekcie koszt uszkodzonych towarów często znacznie przekracza cenę namiotu wystawowego. Warto więc myśleć o takim namiocie jak o inwestycji, która ma ogromne znaczenie dla utrzymania wartości sprzedawanych przedmiotów. Taka ochrona stoiska jest dużym jednorazowym wydatkiem, aczkolwiek w dłuższej perspektywie jest bardzo opłacalna. Osoby, które dopiero zakładają stoisko i nie stać ich na namiot wystawowy, mogą zdecydować się na wypożyczenie.

Namioty wystawowe to doskonałe narzędzie pozwalające w prosty sposób chronić stoiska przed wieloma rodzajami zagrożeń. Ich kupno oznacza koniec strat spowodowanych zniszczeniem towaru. Nie tylko stanowią barierę przed deszczem, śniegiem czy słońcem, lecz także zwiększają komfort zarówno kupujących, jak i pracującego sprzedawcy.

Źródło: Namioty halowe producent – Tentproject.pl

Reklama

Reklama

Polecamy